Tuesday, December 1, 2009

My Alwiz


Dah berbulan tunggu punya tunggu dan sabar punya sabar, akhirnya aku dah tak boleh sabar lagi..terus aku pergi kedai komputer baru-baru ni dan sambar satu hp pavillion dv2 yang dah lama aku idam-idamkan selama ini..

Bila ada depan mata, puas hati betul..Rasa macam nak melompat pun ada. Dapat juga aku tukar laptop baru setelah dua bulan lebih kena cilok laptop adik aku Aiza.Hehe tu fasal la aku lembab sikit menulis dan siapkan entry untuk blog..maklumlah satu laptop berebut tiga orang kekadang sampai siku-menyiku. Laptop lama pulak nak kena tukar motherboard..fuh mahu makan seribu agaknya tu. Last-last aku ambil keputusan tukar laptop baru je..Dapatlah juga merasa laptop hp ni..nak beli Acer semua adik-adik aku pakai Acer..malas den! Boring tengok!

Asalnya nak tunggu royalti dulu baru beli..tapi kang tak fasal2 novel aku tak siap pulak..maklumlah royalti bukan macam gaji..tiap2 bulan dapat. Masa kat kedai dok fikir nak beli hitam ke putih..Then bila nampak je dv2 yang colour putih ni, terus hatiku sudah jatuh cinta pandang pertama. Dengan yakin aku beli je laptop warna putih ni sebab dia ringan, screen dia cuma 12'1..Specs dia pun orait. Bab kata berkenan maut dah..hihi.. Bosan juga asyik pakai laptop warna hitam. Walau susah nak jaga, tapi aku akan sayang dia macam aku sayang diri sendiri. Hehe aku siap bagi nama lagi kat laptop ni. Hehe nama dia Alwiz..caya jangan tak caya!!

19 comments:

m.k.z.e said...

wow, beli laptop baru

hp pavillion dv2

mcm kakak saya punye (in black)

hp mmg bagus dari kualitinya

blog plak berwajah baru plak

aper2 pun jaga baik si Alwiz

Mazni Aznita said...

yup hp memang brand yg berkualiti bagus..sbb tu byk company lbh gemar guna brand ni sbb lbh advance. sy mulanya nak beli hp vivienne tam sbb kecil tapi specs lak tak bagus..limited sgt..then tu fasal dah naik gila bayang kt dv2 pulak..warna putih lagi..hihi

blog tukar sbb nak smbung tahun baru..hehe ni kira laptop tahun baru la ni kut..hope so lebih byk novel dan kerja2 di seolah mampu disiapkan dgn lebih baik dgn adanya alwiz ni..hihi

m.k.z.e said...

lagi2 lambang hp 'nyala' time on

cantik sangat

pas nie cari cover laptop plak nyer

Mazni Aznita said...

boleh ke nyala label hp ni? hehe tak tengok plak sbb lambang hp dh dicoverkan olh skrin dia yg cantik bangat ni...

sy ada beli keyboard guard tapi last2 buang balik..sbb tak selesa menaip guna keyboard yg dilapisi o KG..

Hany Nafisya said...

wah kak nita pun beli laptop baru... hp memang okey tapi nak pesan siap2 la.. hp pavilion neh cepat panas.. jaga elok2 laptop tu.. kang nanti menangis.. kalau laptop panas terlampau, graphic card pun boleh rosak.. macam laptop lama saya baru setahun lebih je beli graphic card dah rosak.. nak tukar, kena tukar sekali dengan motherboad.. kat sini harga motherpun dah sama dengan harga laptop yg kecil molek tu.. last2 beli baru.. kalau kali neh rosak jugak mahu meraung dibuatnya.. hehe.. apa2 pun laptop kak nita tu memang cun! suci murni..

m.k.z.e said...

aper2 pun jaga la baik2 si Alwiz

"di bibirnya ada cinta" dah abis baca

nie sekarang tunggu buah tangan baru daripada cik nita

p/s : skrg nie tengah mencari "9 Nyawa" oleh abg RAM

Cute_chucky said...

Wah...tercapai juga hasrat A.A nak tukar laptop, tahniah ya...ada juga cadangan nak tukar laptop, tapi rasa nyer lap top lama blh trade-in ke? hehehe

Mazni Aznita said...

salam fisya,

dh lama laptop k nita rosak..tu fasal bermurah hati beli baru..hehe..terpaksa la kalau tak nak nulis novel camana?

thnks for the info..nanti k nita nak beli cooler la utk alwiz ku itu..

Mazni Aznita said...

salam mkze,

hehe dah abis baca DBAC ya...mkze lelaki kedua yg sy tahu baca novel2 sya..yg sy tak tahu tu tak sebutlah..thnks a lot yek..

ada cuba baca Rembulan Berdarah? cerita itu ada unsur2 thriller sedikit...bacalah..

sya pun sedang mencari 9 nyawa..tp kesibukan sy membataskan masa utk membaca..jd rasanya sy kena tibai 9 nyawa tu lmbt sikit, mungkin beli kt pesta buku nanti untuk dpt sign RAM sendiri..hehe berangan..tahun lepas pergi BF gigit jari je...

Mazni Aznita said...

salam cute chucky..

ni kalau tak terdesak mybe tak tukar lagi kut..hihi

saya pun nak try jual laptop lama saya ni..tp dgn motherboard rosak siapa nak..hehehe...

Keluduk said...

akhirnya... beli jugak laktop baru. Tentu lepas ni, makin lancar tulis blog.
Tumpang gembira..

tzaraz said...

anita..alwiz?? ahh..jeles aku..ahaks! pekabo ek abang alwiz tuh??

Mazni Aznita said...

haha yalah cikgu keluduk, dpt gak tukar laptop lepas menderita jiwa raga ni...hehe...

Mazni Aznita said...

haha alwiz sihat. tzaraz tak nampk ke kita siap letak plastik lagi buat cover alwiz....hehe teruk betul dah tuan dia ni...

Hanya Aku Dihatimu.. said...

salam nita nanti bila liza beli laptop baru pun liza bagi nama c Riffiki pula..he..he..jaga alwis..elok2 nita..

Mazni Aznita said...

hehe kelakar pulak bila dengar...hehe tak ada yg nak bagi nama kojie ke??

Anonymous said...

hai.. tih tih.. i love take that's song.. i was and still am in love with the lead singer gary barlow..:) anyway, congrats on alwiz... really cute..:)

Mazni Aznita said...

hehe thnks...lamanya nak tunggu masa free nak tgk new moon ni ida..

Ida Ra said...

wah bestnya

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com