Thursday, January 21, 2010

Melamun Sakan

Benda yang tak pernah habis duduk dalam kepala otak aku. Duduk depan laptop melamun, nak mandi melamun, baru bangun tidur pun melamun, tengah makan melamun dan nak tidur pun sempat lagi melamun. Apasal dengan aku ni? Masalah dari segi mental ke?

Ada orang melamun sebab banyak sebab. Mungkin sebab baru putus cinta, berhutang keliling pinggang, atau ada masalah nusa dan bangsa nak kena fikir. Aku pulak kuat termenung semata-mata sebab nak karang plot dalam kepala. Ada orang kata melamun ni bahaya, mungkin masa dia tengah bawa kereta atau masa melangkah ke mana-mana. Bimbang takut tersasar ke mana-mana atau jatuh longkang dan sebagainya. Tapi setakat ni aku selamat lagi. Takde lagi kes jatuh longkang, langgar tiang atau parking kereta kat parking lot yang dikhaskan untuk pengetua, disebabkan melamun. Hehehe...

Tapi rasanya tahap melamun aku ni dah kira tahap Red Alert kalau di Area 51. Orang panggil pun tak dengar dah. Mujur kat sekolah tak sempat nak melamun sebab kerja yang bertimbun. Kata orang penulis biasalah kalau melamun. Tapi kalau dah banyak sangat, tak melampau ke tu? Ke ada something wrong somehere dengan aku ni?

Masa jaga SPM hari tu aku melamun jugak. Dengan badan tegak mengadap ke arah budak-budak yang nak jawab SPM. Kunun-kunun nampak macam aku tengah serius pandang diaorang. Padahal fikiran aku dah sampai ke Planet Epsilon 7 dengan Sector X. Tengah mengarang plot Yuna dan Adham dalam kepala. Tengah bayangkan wajah groul yang sedang menanti ketuanya yang sedang bersemadi di Hell Of Pain. Pendek kata macam-macamlah aku bayangkan.

Kelmarin masa aku berhenti kat traffic light 4 penjuru, aku melamun jugak. Natijahnya aku kena hon lima kali dengan kereta kat belakang. Tapi biasalah muka orang yang kurang berangan ni dia ada aura-aura muka blur dengan muka tak malu sikit. Menonong aje aku gerak ke depan. Masa aku belok ke kanan, sempat jugak aku berpaling ke arah kereta yang hadiahkan hon tu kat aku. Fulamak, boleh buat muka hero baru dalam novel ni. Hehe..aik berangan lagi! Kesimpulannya, aku memang tak boleh diselamatkan lagi…

pic source : link

2 comments:

Anonymous said...

tih tih.. same here.. ida suke mengelamun gaks.. berangan jadi bella lah... jadi megan fox lah.. gi mengerjakan haji lah.. uuuiiiii.. manyak ooo... ingat ida sorang je.. but dear, please keep ur lamunans in ur pocket while u r driving... dengerous tuh drive2 sambil sengih sorang2 tuh..;)

Mazni Aznita said...

haha jadi bella? megan fox? fuyohh terangkat ida...hikhik nak gak tahu kalu ida bella, siapa lak si edwardnya? che abang kat rumah ke?

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com