Sunday, January 31, 2010

Homestay Terengganu

Hujung minggu lepas aku pusing dan redah satu Kuala Terengganu sebab nak melihat-lihat rumah sewa. Baru aku perasan rupanya Terengganu ni ada banyak sangat rumah sewa dan homestay dengan harga berpatutan. Bayangkan sepanjang satu kilometer aku jumpa homestay dan rumah sewa penuh kiri dan kanan jalan. Sampai mata aku naik kelabu melihat papan tanda iklan untuk homestay yang memenuhi tepi-tepi jalan.

Kiranya orang Terengganu boleh dikatakan kaya dengan rumah dan menjadikan bussiness homestay satu perniagaan yang menguntungkan. Bayangkan kalau kita ada tanah di kawasan pantai..kalau buat homestay dalam satu lot tanah aje dah lebih dari cukup. Seronoknya membayangkan kalau aku pun ada homestay yang ala-ala Hawaiian punya chalet. Best!

Kadang-kala terfikir juga aku nak melabur sama dalam perniagaan homestay. Tapi tanah pun takde, nak buat homestay kat mana? Takkan nak buat rumah atas padang bola atau padang sekolah? Hehehe..tak logik pulak kan! Hope so suatu hari nanti aku akan ada perniagaan homestay aku sendiri. Kalau aku boring duduk di rumah, aku boleh lari kat homestay aku sendiri dan duduk kat situ sampai aku puas. Bestnya berangan! Tak payah pakai duit, percuma aje! Hihihi...


pic source : link

2 comments:

Keluduk said...

punyalah bestnya berangan..
tapi tak ape,..Mat Jenin pun mulanya dari berangan gak

mana le tahu.... jeng!jeng!jeng! suatu hari nanti, Allah punya kuasa, cg kita ini ada rezeki boleh le buka homestay. Amim....

Mazni Aznita said...

hehe tu ler..seronok tgk org ada business sendiri,,kita punya turn entah bila la cikgu keluduk..

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com