UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com

Thursday, January 1, 2009

Menjengah Kegemilangan 2009

Tahun depan tahun 2009 dah..kejap je masa berlalu...usia pun dah makin tua. Kat mana-mana aku dengar orang cakap fasal azam tahun baru. Semuanya nak berazam sana sini. Pantang orang lain nak berazam, dia pun nak berazam sama. Aku sendiri sejak dulu terkenal sebagai orang yang tak pernah nak berbual fasal azam ni. Bukan sebab aku tak confident aku boleh sesuatu tapi aku malas nak berazam. Bagi aku kalau nak buat sesuatu benda tu..buat ajelah..tak payah ler sibuk-sibuk nak bagitahu orang apa azam tahun baru kita, ye tak??

Daripada bercakap fsl azam yang belum tentu kita buat, baik aku bercakap fasal apa yang aku dah buat sepanjang 2008 ni. Sayang juga nak tinggalkan tahun ni sebab ada banyak perkara manis yang berlaku pada aku sepanjang tahun ini. Antaranya secara ringkas, aku dah tak payah mengajar subjek yang aku benci lagi kat sekolah...harap-harap tahun depan pun pihak sekolah tak bagi aku subjek ni lagi. Giler benci betul aku kerana dipaksa mengajar benda yang bukan bidang aku. Aku juga berjaya menyiapkan dua buah manuskrip seperti yang aku target pada awal tahun. Yess! Paling manis, novel Bunga Syurga aku berjaya juga diterbitkan setelah timbul pelbagai halangan yang membuatkan aku sesak nafas. Syukur sangat bila dimaklumkan oleh Rizal, the boss yang Bunga Syurga akan memasuki cetakan kedua tak lama lagi. Aku pun tak sangka cerita merapu aku ni boleh diterima pembaca. Tak lupa juga percutian aku bersama adik dan kawan-kawan aku ke Jakarta dan Bandung. Setelah melalui pelbagai kesibukan, akhirnya aku dapat juga pergi bercuti. Tahun depan cam kena stop rancang bercuti sebab aku baru saja dibasuh oleh my father supaya ikut dia pergi naik haji tahun depan. Dia siap nak sponsor aku lagi. Betul juga kata dia, sebelum aku gi holiday sana sini habiskan duit..baik aku pergi tunaikan ibadat haji dulu buat mana yang wajib. So aku dah rancang samaada nak ikut dia naik haji atau buat umrah dulu ngan adik aku. Mana-manalah asalkan aku sampai Tanah Suci.

Tapi dalam manis kenangan 2008, ada juga pahitnya...bila aku kena bambu kat sekolah atas sebab kecuaian orang lain. Dia yang tak ingat..aku yang berbuih mulut memberitahu pula yang kena. Itulah benda yang payah betul aku nak cerna. Tapi sikap aku memang macam ni. Kalau aku tahu aku tak buat salah, haram jadah aku takkan minta maaf dengan orang tu. Kirim salam sajalah. Tapi aku tetap maintain cool aje kat sekolah walaupun mendidih juga perasaan aku ni. Biasalah...hari-hari jumpa...takkan nak bermasam muka ye tak. Orang yang tak boleh nak ingat benda yang aku cakap kat dia tu, aku anggap nyanyuk saja sudahlah. Heheheh...Dan kat sekolah juga adalah si tukang sibuk yang selalu buat cerita fasal aku. Pun aku maintain juga walaupun aku tahu siapa dia. Apasal yer perempuan selalu macam ni? Aneh bin ajaib bila difikirkan ada sesetengah perempuan yang memang sejak azali suka menjaga tepi kain orang dan suka buat gossip. Hello...ingat kat sekolah tu tempat bergossip ke?? Macamanalah student nak maju kalau begini. Yang best tu, dia yang bergossip pasal aku..dia boleh bagitahu kat aku si polan tu pula yang bergossip. Ini kes serampang tiga mata ni. Haahahah tapi aku tetap SABARRRR...

Mungkin itulah sebabnya aku boleh menulis novel. Satu faktor yang seharusnya aku ucapkan terima kasih kepada pemberi-pemberi masalah pada aku di sekolah. Macam korang tahu aku hanya boleh menulis kalau fikiran aku terbeban dan sarat dengan masalah. Itu cara aku keluarkan 'batu' dalam kepala aku ni. No wonderlah, sepanjang masa cuti ni aku tak boleh nak siapkan satu novel yang terbengkalai walhal dah dua bulan lebih aku cuba menyiapkannya. Mulanya aku hairan juga kenapalah kali ini aku slow sangat menulis cerita ni. Rupa-rupanya sebab sepanjang cuti ni bila aku berada di rumah, tahap stress aku memang down habis. Dalam erti kata lain, aku tidak berada di dalam mood stress. Bila aku tak stress..then ini berita buruk bagi kerjaya aku sebagai penulis...aduii. Nampaknya tahun depan juga baru boleh siap manuskrip ni.

Mungkin manuskrip yang aku tengah pulun ni akan menjadi manuskrip terakhir aku sepanjang tahun 2009. Sebab aku dah plan untuk berhenti menulis seketika. Ada banyak benda aku terpaksa tumpukan pada tahun 2009 ini. Antaranya ialah aku terpaksa jadi tutor peribadi untuk my sis bagi menghadapi peperiksaan PMR tahun depan. Aku juga dalam persiapan untuk sambung pengajian aku peringkat sarjana, so maybe aku tak ada banyak masa lagi di blog. Aku juga merancang nak pergi tunaikan Umrah atau Haji dulu tahun depan. Harap-harap semua ini berupaya dilaksanakan dengan jayanya pada tahun 2009.

Buat kawan-kawan dan keluarga, aku ucapkan Selamat Tahun Baru. Semoga tahun 2009 akan menjadi tahun yang lebih manis dari tahun yang sudah-sudah. Dan lebih mendatangkan kebahagiaan kepada sesiapa jua...

0 comments:

 

Template by Blogger Candy