UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com

Wednesday, January 21, 2009

3 in 1 : Ah aku terujerrr...

Buat pembaca blog yang menghantar email minta dijemput ke blog HR maaf, kerana terpaksa menghentikan penyiaran HR setakat ini sahaja. Asalnya blog HR mengalami 'error system' dan aku telah pun membina blog baru untuk HR. Tetapi malangnya blog HR tidak dapat disiarkan kerana beberapa masalah yang cukup mengujakan aku sendiri sebagai penulis.

Insya Allah, Hujan Rindu akan menemui pembaca-pembaca sekalian pada bulan April ini sebelum Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur. Hujan Rindu akan diversi cetakkan oleh syarikat Fajar Pekeer yang aku kira sebagai sebuah syarikat yang sangat mudah bekerjasama dengan penulis dan mempunyai proses kerja yang agak laju dan cepat. Sehinggakan aku sendiri pernah bertanya dengan editornya kenapa ia akan diterbitkan cepat sangat. Dan selepas itu rasa bodoh pula bertanya begitu. Hahahaha...Tapi seronok juga ada kerana antara aku dan editornya mempunyai link dan aku dibenarkan menyemak kerja-kerja editing. Ini yang membuatkan aku lagi selesa dan lega. Sekurang-kurangnya aku tahu lenggok bahasa aku tidak sesuka hati diubahsuai.

Kedua, e-novel Rembulan Berdarah pula akan ke pasaran pada bulan Mac ini. Penerbit kali ini adalah penerbit yang sama yang menerbitkan Bunga Syurga aku iaitu Kaki Novel Enterprise. tak tahu, aku memang senang sekali berurusan dengan pihak KN yang aku kira sebagai sangat memahami dan praktikal terhadap penulis-penulisnya. Semoga kami akan terus dapat bekerjasama di masa-masa akan datang. Tapi ada sedikit kekeliruan tentang tajuknya yang aku tidak tahu apakah ianya akan ditukar ataupun tidak. Kata KN, Rembulan Berdarah tu terlalu ganas! Hehehe...sejak dulu aku memang suka tajuk yang agak-agak pelik. Rembulan sebenarnya merujuk kepada seorang perempuan seperti 'bunga' juga. Berdarah pula merujuk kepada luka seorang perempuan itu. Sama seperti tajuk novel Bunga Syurga yang bermaksud seorang perempuan yang suci bersih. Syurga adalah lambang kesucian, bukan begitu?

Dan akhir sekali, novel yang cukup membuatkan aku pening kepala sepanjang tahun lalu dan harap-harap, aku takkan pening kepala lagi tahun ini. Menurut pihak Ibook Publication, Sakti Cinta akan siap dicetak pada bulan Mac ini bersama dua buah novel yang tertangguh sejak sekian lama termasuklah novel Halina Kamaruddin yang aku kira mempunyai peminat yang cukup ramai. Kemungkinan besar Sakti Cinta akan berada di pasaran pada Mac atau April ini juga. Aku memang sayangkan baby yang ini...dan harap-harap editing Sakti Cinta tidak menjadi seperti editing Dedalu Di Hati. Adik aku Zura mesti gembira dengar berita ni sebab nama watak utama Dina Azura dalam Sakti Cinta, aku cantas dari namanya Mazura Azlina. Entah-entah tergolek dia nanti.

Bila fikirkan semula, aku memang rasa teruja menanti ketiga-tiganya berada dalam bentuk buku dari versi elektronik. Terasa seperti menanti kelahiran baby kembar tiga. Hehehee..Dan kembar-kembar ini akan menjadi hadiah paling manis untuk aku sepanjang tahun ini. Harap-harap begitulah. Betul cakap seorang kenalan blogger..betapa liatnya kembar-kembar ni nak lahir tahun lepas, akhirnya ia keluar sekaligus jugak tahun ini. Setelah menerima cover dan blurbnya, aku akan paparkan di blog ini..

2 comments:

Nur Eyta said...

Congratz k.Nita... Sampai 3 baby bakal di terbitkan... Tk sbr nk dpt kesemuanya.... Semoga terus berkarya....

ANITA ARUSZI said...

hrp2 pun camtu ler eyta...kak nita pun sedang menanti dlm debaran. first yang muncul maybe Rembulan Berdarah dulu kut..insya allah..

 

Template by Blogger Candy