Tuesday, December 23, 2008

Ronda-Ronda Melaka

Taraa...aku dah gian nak masuk blog setelah hampir seminggu tinggalkan dunia blog dan dunia anita aruszi (dalam bilik kecik yang lengkap dengan rak buku, dua biji laptop, meja tulis). Itu pun aku rancang nak pasang engsel yang lagi 'outstanding' dalam bilik aku ni untuk menghalang anasir-anasir yang tak diingini menceroboh seperti lipas, beberapa koloni semut yang sedang merancang nak buka empayar dalam bilik aku ni (sebab aku lupa nak keluarkan gelas-gelas minuman yang aku dah guna dekat seminggu..wakakaka) serta sebuah objek misteri yang menyerupai adik aku Wawa yang asyik sama sibuk nak buka friendster dan pelbagai benda yang takde kena mengena dengan subjek dia.

Aku sebenarnya baru turun flight pagi tadi dari Kuala Lumpur. Asalnya aku dan kawan-kawan nak gi ronda melaka, johor n then terus ke Kuantan jalan-jalan cari fasal. The first priority kamu ialah untuk cari kawan aku Ayu dan Asyrani kat sana. Tapi last minute plan cancel sebab ayu dah men'yilentkan dirinya sendiri dari dunia kami. Terpaksa la kami patah balik ke Kuala Lumpur. Tapi sempat juga singgah di Umbai makan seafood. Best giler! Giler pun tak best macam tu. Hahaha. Tapi poket aku pun giler jugak sebab makan makanan-makanan gila tu. Kami lepak kat situ sampai pukul 11 malam sehingga naik gila. Banyak juga la tempat kami ronda-ronda kat situ sampai puas.

Tapi so far aku memang suka bandar Melaka ni. Kalau ada kesempatan memang aku nak singgah lama sikit untuk habiskan cuti sekolah yang hanya tingga tak sampai dua minggu pun. Kesian juga bila fikirkan Quratu'ain (penulis novel Ku Intai Cinta Di Dalam Rahsia) terpaksa balik ke Kuala Lumpur sendirian dengan big boss KN, Rizal dan side kick dia Taha. Anyway untuk big boss dan sidekick..terima kasih atas kesudian mencemar duli mengajak kami turun padang membuat promosi buku-buku Kaki Novel di Kedai Buku Thaikuang, Mahkota Parade Melaka pada 20 dan 21 Disember baru-baru ini. Best jugak dapat jumpa Suhaila (Quratul'Ain) dan Kak Lia (Lia Azira, penulis Fajar Pakeer) yang ramah tamah. Tapi ampun big boss, sebab kami ni tak berapa reti buat promo untuk diri sendiri. Tak biasa sebenarnya! Untuk Su dan Kak Lia...hope so kita jumpa lagi akan datang ya.
P/S : gambar tu hiasan semata-mata kerana pada waktu ini dan ketika ini aku sedang berperang berhabis-habisan dengan beberapa koloni semut dalam bilik aku. Dah tak terlawan dah ni...habis senjata aku dah pakai. Maklumlah aku sorang nak lawan banyak koloni semut...mahu lapan bulan baru habis nih! Hahahaha...

No comments:

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com