Saturday, July 25, 2009

Bertemu Di Losong Akhirnya....

Dari kiri kak zie, kak dyza ainun, kak potter, me dan fatin nabila.
kak dyza dalam ni tengah bertafakur agaknya..

mulanya ingat nak letak satu gambar kenangan je..tp sebab tunggu kak dyza bertafakur tak sudah-sudah kat atas, terpaksa la aku up kan satu lagi...hehehe..jangan mare ya kak dyza, gurau je!

Hari ni memang satu sejarah buat aku sebab aku berpeluang duduk semeja bersembang dengan penulis-penulis terkenal berasal dari Terengganu seperti Fatin Nabila aka Nur Hazma (Syurga di Hati- Alaf 21), Kak Dyza Ainun (Ku Ingin Bersamamu - Buku Prima), seorang kakak penulis yang tak ingin dikenali (aku bagi gelaran Kak Potter) sempena nama Beatrice Potter iaitu seorang penulis serta tak dilupakan Kak Ziekira yang menjadi penghubung antara kami. Kak Ziekira adalah blogger yang cukup popular di kalangan penulis aku rasa.

Mulanya rancangan ni dah diutarakan agak lama, tapi sebab masing-masing sibuk..ada aje hal yang tak dapat dielakkan. Tapi entah macamana atas usaha Kak Zie, kami semua akhirnya bersetuju untuk bersua muka. Tempat perjumpaan kami ialah di Muzium Losong.

Pada mulanya macam ragu-ragu nak pergi sebab rasa segan sikit. Maklumlah semuanya penulis2 Alaf dan Buku Prima yang sudah punya pengalaman menulis lebih lama dari aku. Aku pulak baru aje menceburkan diri. Pengalaman tiada, apa pun tak ada. Tapi keraguan aku dan rasa malu yang bersarang terhapus begitu sahaja apabila bertemu dengan setiap orang dari mereka. Best sangat dapat bertemu Kak Potter yang berbicara seindah bahasa-bahasa dalam novel-novelnya, Kak Dyza yang aku rasa cukup ramah dan kadangkala lucu orangnya, Fatin Nabila yang peramah serta punya banyak novel yang meletup serta Kak Zie yang banyak bercerita dengan kami tentang kehidupan, perasaan dan erti sebuah kasih sayang. Thank kak zie sebab sanggup sharing cerita-cerita tu. Efeknya amat besar bagi sebahagian dari kami.

Pertemuan kami berakhir pukul 2.30 petang dan aku rasa seronok sangat dapat meluangkan masa bersembang dengan mereka. Apapun Kak Potter, Kak Dyza, Kak Zie dan Fatin...terima kasih segalanya untuk hari ini. Insya Allah jika diizinkan kita bertemu lagi di lain masa...sayang you all...mmuahhh!
cetusan rasa...

No comments:

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com