Thursday, September 25, 2008

Menjelang Raya

Kemungkinan besar pada 1 oktober ini kita semua akan menyambut hari lebaran Aidill Fitri. Rumah aku dah macam tongkang pecah dengan sesi mengemas yang dijalankan secara sekerat-sekerat. Tapi rutinnya dua tiga hari nak raya barulah adegan kemas mengemas ni jadi serius. Tengah menanti kepulangan adik aku zura yang akan drive sendiri dari kampusnya bertemankan kawan-kawanya.
Tadi lepas habis sekolah, kak Paridah ajak shopping kuih raya. Tapi aku memang pantang pergi shopping kuih raya ni. Mana taknya, semuanya nak dibedal tak muat mulut. Tapi dah janji dengan diri sendiri dah, tak nak beli banyak sgt biskut raya. Last-last dia beli empat lima balang, aku terikut sekali beli dua balang. Yang kelakarnya tadi beli rempeyek dua bungkus dengan Kak Mahani. Kebetulan pulak aku dengan kak Paridah, dua-dua uzur...tiba-tiba borak fasal rempeyek, teringin lak nak rasa rempeyek kak Mahni tu best ke tak? Kitaorang berdua pun apa lagi, buat projek merasa rempeyek dalam bilik akses. Itupun setelah memastikan line kiri kanan clear. Haahaaha nakal betul. Konon nak merasa, tapi dah setengah bungkus rempeyek tu kitaorang habiskan. Mujur student-student semua ada aktiviti kat surau sekolah sempena raya ni.
Lagi best, bila sekolah announce boleh balik awal. Semuanya ribut berkemas sebab excited sgt nak cuti raya. Tapi dekat tengah jalan nak balik, aku mengucap banyak. Woitt kuih rempeyek aku tertinggal kat sekolah lorrr...hihihik, kak Paridah gelak guling dengar aku cerita fsl rempeyek aku ada lagi kat sekolah. Itulah siapa suruh kau tibai rempeyek tu sebelum masanya tiba? padan muka aku!! Entah bila la aku nak patah balik ke sekolah ambil kuih tu?? Hmmm..nasib-nasib.
Buat teman-teman blog serta teman-teman forum, aku nak ucapkan terima kasih tak terhingga atas sokongan kalian. Maaf nama tak disebut kerana kalau nak sebut satu persatu sangatlah ramainya. Minta maaf naa kalau ada salah dan silap atau terkasar gurau. Selamat Hari Raya Aidil Fitri. Maaf, Zahir dan Batin. Semoga ukhwah antara kita akan terus terjalin dari masa ke semasa.
Salam sayang..
Anita Aruszi
4.44 petang
25hb September 2008

No comments:

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com