UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com

Sunday, February 27, 2011

Mungkin Nanti aka Blue Sunset

ISBN: 978-967-365-051-4
Sem. Malaysia: RM22.90
Sabah/Sarawak: RM25.90


 
SINOPSIS
Aqila Murni membesar tanpa seorang ayah. Juga terpaksa menjaga seorang ibu yang menghidap penyakit berbahaya. Lebih malang lagi, dia dilahirkan dengan kecacatan penglihatan akibat kesilapan si ibu. Dunia yang sepatutnya indah dan berwarna-warni, menjadi kelam dan sunyi di matanya. Namun dia memilih untuk membahagiakan orang lain kerana katanya, memaafkan itu lebih mudah dari membenci!

Nadzihar Hakim, anak muda berperawakan serius. Yang membenci wanita lantaran masa silam yang menyakitkan. Meskipun nampak dingin di luar, namun hatinya tetap rapuh di dalam. Lalu Zahar memilih untuk membenci kerana katanya, membenci itu lebih baik dari jiwa terseksa!

Lalu di bawah langit biru mereka bertemu.

Aqi melihat Zahar sebagai objek indah yang cukup berbeza dan dikagumi. Namun Zahar memandang Aqi dengan rasa benci yang tidak bersebab. Lantas apakah ada peluang untuk mereka menyemai benih rasa yang memungkinkan sayang? Di mana permulaan dan pengakhiran kisah mereka, andai kedua-duanya mempunyai dua persepsi berbeza tentang cinta dan kasih sayang?

Atau mungkin nanti… Hati yang sunyi akan dicuri dan jiwa yang rapuh takkan membenci lagi. Mungkinkah?

P/S : Bagi yang tak tahu..Mungkin Nanti adalah lanjutan kisah Blue Sunset di dalam blog Gedung Novella saya. Mungkin ada yang melihat ia sebuah novel cinta biasa, tapi apa yang saya adun di dalamnya adalah tentang kasih sayang sebuah keluarga yang berpecah belah, dengan memasukkan sedikit unsur-unsur sains berkenaan penyakit buta warna. Kesemua fakta-fakta di dalam naskah ini telah pun diteliti dan dikaji secara mendalam. Namun jika ada kesilapan yang tidak disengajakan, itu adalah kelemahan saya sendiri sebagai seorang penulis. Semoga anda terhibur dengan novel ini dan please..ambil segala yang positif dan abaikan yang negatif..sekian..hehe

1 comments:

ZaKiAh HaMzAh said...

yuhuu....dah order pun dengan BBO....x sabo tgu dpat kat tgan....

 

Template by Blogger Candy