Wednesday, February 2, 2011

Coretan Kala Bosan...

Wah blog aku sangat-sangat bersawang. Tahun baru dah sebulan berlalu, aku pulak dah ditukarkan mengajar sebelah pagi yang aku sifatkan sebagai..sangatttttttt menakutttkannnnn! Goodbye kawan2 sesi petangku yang sangat caring dan saling memahami. Will miss you all..

Tahun ni agenda aku banyak, tapi malas nak ambil pot sangat. Buat aje yang mana sempat. My sis akan ambil exam SPM tahun ni. Tugas aku pastikan dia belajar lebih banyak dari apa yang kami tengok dia buat. Harap-harap berbaloi sebab aku dah belanjakan hampir RM300 hanya untuk buku-buku dia. Wahh banyak kan? Kalau dia tak belajar memang nahas dia..baik bagi makan itu burung unta saja lagi baik.

Projek novel? Of course aku masih menulis. Tapi mungkin speed aku berkurang. Almaklum aku ada masalah saraf di tangan kanan yang menegang sejak akhir-akhir ini. Bila saraf menegang, aku dapati tangan aku memang sakit sangat dan aku tak boleh nak angkat walau sebatang pen pun. Doktor lama cakap saraf..need to go for therapy..but because of my ignorance..i let it go just like that..now I’m so deeply in pain..bila doktor beritahu benda yang sama dicakapkan oleh doktor lama masa aku di UM dulu..baru aku sedar..aku memang tak sayang diri sendiri. Hopefully tangan aku sembuh cepat sebab aku tak boleh kalau tak menulis. Hidup aku tak bererti kalau aku tak boleh buat apa yang aku suka..

Mujur aku ada tiga manuskrip yang dah siap.. so bolehlah distribute dalam tempoh satu tahun..Yang pertama dah diberikan pada penerbit dan insya allah katanya bulan 2 akan keluar. Yang kedua..mybe akan menyusul selepas ini..dan seterusnya..nampaknya target aku tiga novel setahun masih mampu dilaksanakan..dan harap-harap tahun-tahun seterusnya juga begitu. Aminn..

Life is not easy..itu ayat aku dulu..hidup akan selalu sukar di fikiran jika kita berfikir dengan jalan yang sukar. Now I’m back and ready to fight for my life..again!! 2011…you have taking all my 2010 matters ..but I’m giving you back all my efforts for the whole year. Sarangeyo…

No comments:

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com