Monday, July 12, 2010

Seminar Hantu 5 Minit


Baru-baru ni berborak dgn my sis and my father fasal hantu. Semuanya gara-gara fasal cerita Shaapit, cerita hantu hindustan yang kitaorang tengok. Ada satu scene, si heroin ni nampak orang berbaring kata jalan raya (hantu la tu) then dia berhentikan kereta untuk tengok sebab dia sangka orang.

Aku : apa punya bodoh amat perempuan tu. Yang pergi berhenti tengah-tengah malam buta tu apahal? (merungut sambil buat muka marah padahal dah tengok lebih dari 10x)

Abah : Kalau abah, abah langgar jek… (muka selamba je time ni)

Aku : Habis kalau betul orang tu memang orang, takkan nak langgar gitu je.. Buat-buat memang betul orang tu pengsan ke, tak ke mati katak orang tu?

Abah : Daripada berhenti tak tahu orang jahat ke tak, baik langgar je. (Kejam punya abah!)

Aku : Sampai hati abah. Daripada langgar dia, baik la abah elak je kan senang. (murni sungguh hati aku ni)

Abah : (Sengih)

Aku : Hii kalau orang, orang lari je..hantu-hantu ni mana boleh buat main!

Abah : Hantu dengan orang jahat, baiklah hantu!

Sis : Orang pulak, kalau hantu dengan orang jahat..orang takut orang jahat lagi. (ayat sokong)

Aku : Habis hantu tak takut?

Sis : Takut sikit je la. Orang jahat lagi takut. (entah ya entah tak! Poyo je!)

Aku : Woi orang plak, memang orang lagi takut hantu la. Lagi-lagi kalau hantu tu muncul depan mata kita dengan muka serabai tu. Orang jahat dah mmg kita boleh alert. Jangan hantu tu muncul depan orang dah ler..tak mooo..

Ma : (terkelip-kelip tengok kitaorang dengan muka pening)

NOTA :
Cuba perhatikan fakta ini. Sorang pakcik pegawai kerajaan bersara umur 50an + sorang cikgu sekolah menengah + sorang lagi lecturer universiti ...tengah buka seminar 5 minit yang ala-ala seminar budak darjah satu..hehe..yang pasti kami happy!

No comments:

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com