UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com

Tuesday, April 28, 2009

Kenangan Manis KLIBF 2009

tempat penginapan aku kat Rumah Universiti Malaya..tempat singgah wajib kalau ke KL.

Ni ler buku-buku yang aku bawa balik dr KLIBF 2009. Sebahagiannya hadiah, sebahagiannya swap dengan rakan2 penulis dan yang lebihnya beli sendiri daa..huwaa bila la aku nk khatamkan semua buku2 ni.



Huhu tiga hari berkampung di KL, dua hari di PBAKL..Turun je dr kapal terbang, aku terus pulun nasi tiga pinggan. Jangan bimbang lima belas minit je aku jadi wanita aggresif ni. Selebihnya aku tetap maintain lemah lembut ala-ala wanita melayu terakhir gitu. Hahaha…

Apa perasaan pergi Pesta Buku? Mestilah seronok, dapat jumpa dengan ramai penulis-penulis hebat yang sealiran. Seronok sangat dapat jumpa dengan my bestfriend blog Jue dan Farah, my editor Fyda (Hafielda) dan Bikash yang sibuk 24 jam kat booth FP. Selain itu aku dapat juga bersua muka dengan geng-geng penulis FP seperti Sarnia, Umaira yang putih melepak bersama puteri2 dia, Rafishah, Siti Rozilah, Ezi yang pernah terserempak ngan aku di Mahkota Parade serta Suria Areesya (Ikmal Syah) bersama wife lawa dia. Tak terkecuali sempat juga aku jumpa kak Zara Aluwi yang kecik molek, Fatin Nilam Sari, Nass Alina Noah, Fatin Nabila (orang kampung den), Aleeya Aneesa, Kak Yati NB, Rose Harissa yang aku gemar sgt lukisannya dan Lily Haslina yang ayu.

Paling best aku dapat jumpa Manaf Hamzah hari akhir tu. Siap minta autograph dan ambil gambar sekali. Dekat dua jam aku tunggu dia datang. Berbaloi gak sebab aku rembat empat buah buku MH, walaupun aku kata dulu nak cari buku Aylana dia je.Satu je frust sebab tak leh jumpa dengan Ramlee Awang Mursyid. Huhuhu..nak nangis..Asal aku pergi je dia takde..asal dia takde je…aku pula menonong datang.

Tapi best la duduk kat booth FP..maklumlah ada layanan best dari Bikash, Fyda dan yang lain-lain. Walaupun diaorang sibuk, tapi still datang cakap-cakap dgn kitaorang. Encik Fakeer (yang dipanggil ‘uncle’ oleh Bikash dan Hafielda) pun best. Sporting gila! Gila pun tak sporting macam ni. Aku merepek ke ni? Anyway thanks pihak FP atas layanan baik dan belanja makan dua kali tu. Dahlah belanja makan, nak balik tu Uncle Fakeer ni bagi lak present buku-buku dan sekaki payung. Tuhan je tahu aku seronok tengok payung tu coz payung merah aku baru je dipatahkan tanpa belas kasihan oleh orang-orang tak bertanggungjawab. Aku ler salah seorangnye..hahaha..

Walaupun aku bukannya penulis glemer tapi ada jugak sorang dua yang sudi minta tandatangan aku yang entah apa-apa tu. Tapi paling terkejut dapat sergahan dari geng-geng kicap yang berpakaian macam mafia. Serba hitam. Aku pun pakai tema hitam gak..Ntah camanalah aku tak perasan dua-dua baju yang aku bawa semuanya kaler hitam. Hehehe…thanks ya Jujun sebab bagi present dari Miri. Comel benda tu.. Tak dilupakan kunjungan istimewa dari Singapura..pembaca setia aku boleh ke kata macam ni Azzie? Hehehe..Puan Azizah Jamal ni sanggup turun dari Singapura untuk memborong semua novel-novel aku. Ni yang buat aku terharu ni! Hehehe..thanks ya Azzie!

Tadi dalam perjalanan balik tadi, masa dalam perut kapal terbang..ada kejadian cemas berlaku..Aku dah siap pegang telefon ni ready nak onkan balik sebab nak calling my family. Manalah tahu apa-apa jadi kan sempat la aku pesan apa-apa.

Apasal yek? Haha..ntah macamana aku rasa kapal terbang yang aku naik tadi tak stabil la..senget sebelah. Puas aku fikir apsal ya jadi senget, selalu aku naik orait je..pikir punya fikir baru aku tahu. Opss rupanya kapal terbang yang aku naik senget sebab buku-buku yang aku bawa balik dari PBAKL hampir mencecah 30 biji tersimpan dalam beg Polo aku yang dah patah kakinya sekerat. Hehehe…ntah bila la aku boleh perabih novel-novel tu semua dengan kerja aku kt sekolah dgn nak kejar date utk manuskrip lagi yg patutnya aku dah hantar dah..huwaa..otak aku dah karat dah ni..huhuhu..

So inilah gambar2 yang aku sempat snap kt PBKL tu..bagi sesiapa yang nak tu ambik ajelah..jangan malu-malu. hehehe...
Aku dan Kak Zara yang comel...sukalah dia ni..so sporting..actually gambar ni aku ciluk dari blog dia..
Kak Mimie Afinie (kiri) dengan Umaira si mama cute (kanan). Rupa-rupanya Kak Mimie ni orang terengganu.
Aku sempat snap gambar dengan Kak Fatin Nilam Sari. Belakang tu gambar Ikmal Syah sedang termenung risaukan wife dia yang sedang shopping buku time tu. Hehehe..jangan mare Ikmal, gurau je..
Aku seronok sangat nak ambil gambar dengan Kak Yati (NB) sampai lupa lak nak ambil kamera. Mujur ada Kak Zara yang tolong snap dengan handphone dia. Asal ada cukuplah. Hahaha..
Lepas tu jumpa lak Lily Haslina (duduk sebelah aku) dengan Rose Harissa (belakang). Aku siap suruh Jue simpankan poster hasil design Rose lagi sebab aku memang suka design cover NB Kara. Cumei sangat-sangat. Paling gembira bila Rose signkan buku baru dia dengan poster tu sekali kat aku. Lani dah tertampal kat dinding bilik aku jadi hiasan.
Inilah dia..Taraaaa...
My Buddies' Blog...Farah dan Julia Esqalia (Zualiana Abuas- Viva Sakura)
Lamo dah kita plan nak jumpa..sekarang baru bersua muka...seronok tak terkata!! Hehehe...
Tiga serangkai...di PBAKL..kekeke... First impression!!
Jue yang periang dan selamba dek serta Farah yang pemalu. Hihihi...
Ni pun gambar yang aku ciluk dr blog kak Zara. Ntah masa bila la Kak Zara ni snap gambar aku ni. Sebenarnya, time tu aku nampak je serius..tapi otak aku kosong sebenarnya..'Kepebenda la aku nak tulis kat buku budak ni hah?' Gitulah lebih kurang isi hati aku time tuh..
Kunjungan dari Geng Kicap! Terkejut gak aku kena serbu serentak..ingatkan mafia mana la yang jatuh dari langit..ropa-ropanya geng-geng kicap ni. Ada Jujun, Kucc, Silence, Dyea, Acun dan yang lain-lain. Maaf kalau aku tak leh nak ingat semua...ramai lorr..but anyways thanks kerana sudi membeli buku-buku aku. Jenuh nak menyain time tu...tapi aku seronok menerima kunjungan istimewa mereka. Best2...
Hadiah dari Jujun..jauh ni diterbangkan dari Miri kalau tak silap..Thanks Jujun..ingatkan Jujun nak bawa salah satu anak kucing dia kat aku buat anak angkat. Hehehe...
Paling tak dilupakan, kunjungan istimewa dari Azie aka Azizah Jamal, salah seorang kenalan blog yang sanggup turun dari Singapura semata-mata nak jumpa aku. Thanks Azizah, saya terharu sangat-sangat. Hopefully next time kita boleh bersua lagi.

Lepas masing-masing penat melayan pembeli dan pembaca di booth masing-masing, kitaorang pun pergi makan kat Food Court kat The Mall. Seronoknya berkumpul time tu sambil berborak. Macam-macam cerita keluar. Dari kiri dan hadapan (Jue, Farah, Kak Mimie Afinie, Umaira, Rafisyah, Sarnia, Ikmal n wife, Bikash, Hafielda dan Kak Zara). Aku? Hehehe..of courselah yang ambil gambar ni..

Time nak balik tu sempat ambil gambar dengan Encik Pakeer, Sarnia Yahya dan Bikash. Best Encik Pakeer ni, sempat hadiahkan kitaorang cenderamata berupa payung dan buku-buku yang dibawa balik.

Saturday, April 18, 2009

Jom Pakat Beli Buku...

















Berikut adalah novel-novel terbaru saya yang sudah dijual dan boleh didapati di Booth Fajar Pakeer di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009 di PWTC. Booth Fajar Pakeer terletak di 3026, 3027, 3042 & 3043(Dewan Tun Razak 3). Temui saya juga di sana pada 25 April ini bersama-sama penulis seperti Sarnia Yahya, Nur Rafishah Md Hassan, Umaira Dzul Widad, Siti Rozilah dan Suria Areesya aka Remy Ikmal (Pewaris Senja). Datang beramai-ramai dan meriahkan pesta buku tahun ini ya!

Bagi yang mencari Sakti Cinta dan Dedalu Di Hati...anda boleh dapatkannya nanti dari saya pada 25hb ini. Ini kerana pihak ibook tidak terlibat dengan pesta buku pada tahun ini. Jadi stok buku2 ini akan diberikan terus kepada saya di situ. Siapa cepat dia dapat! Atau jika mahu..beri nama anda dan alamat contact anda pada Fyda di booth Fajar Pakeer. Dan saya sendiri akan menghubungi anda nanti! Salam semua....

Friday, April 10, 2009

Tonton lagi...

Princess Of Ja Myung Go
50 episode daa..

Sekarang inilah kegilaan aku, drama terbaru Korea yang historic tetapi mempunyai jalan cerita yang menarik bagi aku. Kisah Princess Ja Myung Go ini adalah mengenai dua puteri yang mempunyai ayah yang sama tetapi dilahirkan oleh dua wanita berbeza pada waktu yang sama (maksudnya mereka ni adik beradik la, mak aje lain2). Sewaktu kelahiran puteri ni, ada prediction mengatakan salah seorangnya akan menjadi penyelamat kepada kerajaan NangNang, manakala yang seorang lagi ditakdirkan memusnahkan kerajaan tersebut. Oleh sebab itu raja NangNang meminta ayah mereka untuk membunuh kedua2 puteri ni.

Disebabkan mak kedua ni pandai so dia berjaya selamatkan puteri dia dgn mengatakan anaknya itu lelaki. Tetapi malang bagi Puteri Ja Myung Go yang terpaksa dibunuh oleh ibunya (mak pertama) untuk selamatkan keseluruhan keluarga mereka yang akan dibunuh kalau gagal tunaikan perintah raja NangNang yang jahat ketika itu. Bunuh kali pertama, baby ni selamat juga..lepas tu bunuh lagi kali kedua..pun selamat juga. Maknanya baby ni la Puteri Ja Myung Go yang jadi heroin cerita ni.

Lepas tu bila Raja NangNang dituruntahtakan sebab rakyat tak berkenan dengan ulah raja jahat ni, maka ayah kedua puteri ni ditabal menjadi raja NangNang yang baru. Tetapi sayangnya khabar angin tentang ramalan itu menyebabkan Puteri Nak-Rang dari isteri kedua dianggap puteri pembawa tuah lalu diangkat menjadi pewaris, manakala Puteri Ja Myung Go (anak dari isteri pertama) pula dianggap puteri yg membawa bencana lalu disorokkan dari orang ramai dan menjadi penjaga kepada sebuah dram mistik. Dram ini kononnya mampu menjaga keamanan NangNang kerana dikatakan akan berbunyi memberi amaran kepada rakyat NangNang jika berlaku peperangan. Tapi bukan dram ini yang mistik sebenarnya tetapi Puteri Ja Myung Go yang membunyikan drum tersebut jika ada kecemasan. Maknanya dialah yang sentiasa memperhatikan keamanan NangNang dan membantu ayahnya.

Selepas tu datang pula serangan dari Goguryeo yang mahu menawan NangNang. Putera Hodong dari Kerajaan Gogoryeo ditugaskan untuk menawan kerajaan itu tetapi terikat dengan cinta dua orang puteri. Dan kerana cintanya juga Puteri Nak-Rang bertindak bodoh dengan memusnahkan dram mistik tersebut dan mencederakan Puteri Ja Myung Go. NangNang akhirnya berjaya ditawan, Puteri Nak-Rak mati akhirnya dan Puteri Ja Myung Go pula bersembunyi dan diam-diam menjadi pemimpin gerakan gerila yang mahu merampas kembali kerajaannya. Dalam masa yang sama Putera Hodong ditugaskan membunuh Puteri Ja Myung Go yang dikhabarkan masih hidup tetapi tidak sanggup melakukannya kerana cintanya pada Puteri Ja Myung Go. Hehehe...jalan cerita yang syok banget tetapi tetap memberi pengajaran.

Sunday, April 5, 2009

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009

PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR 2009
PWTC

Berkunjunglah ke Booth FAJAR PAKEER SDN BHD..
3026, 3027, 3042 & 3043
(Dewan Tun Razak 3)

Sesi bertemu penulis FP:

18 April 2009
- Cempaka Meerniz
- Ebriza Aminnudin
- Sofieza Isqandar
- Suria Areesya
- Mahizan Husain
- Wannie Nordin

19 April 2009
- Fateen Najwa
- Dinaz Salsabila
- Qaseh Qaisara
- Ellise Gee
- Eny Ryhanna
- Romibaiduri Zahar

25 April 2009
- Sarnia Yahya
- Nor Rafishah Md. Hassan
- Anita Aruszi
- Umaira Dzul Widad
- Siti Rozilah

26 April 2009
- Rehal Nuharis
- Hafirda Afiela
- Ezi Afiza
P/S : Diciluk dari website Fajar Pakeer....

Thursday, April 2, 2009

Rembulan Yang Menangis..

AKAN DATANG APRIL 2009
Tajuk : Rembulan Berdarah
Penulis : Anita Aruszi
Penerbit : Kaki Novel
Harga : RM24
m/s : 786


REMBULAN BERDARAH adalah buah tangan terbaharu daripada Anita Aruszi, yang pernah bekerjasama dengan KN dalam penerbitan BUNGA SYURGA tahun lepas. Kisah Rembulan Berdarah menceritakan komplot ahli keluarga sendiri untuk membolot harta kekayaan secara mutlak. Cerita yang penuh dengan suspen, 'thriller' dan cinta.

Dia..tidak pernah meminta apa-apa. Cukuplah sekadar dia disayangi. Dan ibarat seorang puteri dalam cerita dongeng, dia bertuah kerana disayangi semua orang meskipun hakikatnya dia hanyalah anak orang gaji di rumah Zainal Ikram. Di situ juga persahabatannya dengan anak tunggal Zainal Ikram, membuahkan erti kasih yang cukup tulus.


Namun mimpi tak selalunya indah, apabila pembunuhan Zainal Ikram menjadikan ayahnya suspek utama. Dan kebencian Engku Latifah memaksa dia dan ibunya pergi meninggalkan rumah itu buat selama-lamanya.

Penganiayaan demi penganiayaan melontar dirinya jauh ke dalam dunia Zafran dan ayahnya Bustaman. Kerana mahu menyelamatkan diri, dia terpaksa menukar identiti diri dan hidup sebagai adik Zafran. Tetapi hidup bersama Zafran rupanya lebih sukar bila hati Zafran mula terpaut. Sedangkan rindunya pada Nashriq Adli ibarat air yang tidak putus mengalir. Dan setiap rindu yang dirasakannya dilakar dengan air matanya.

Apakah perlu dia meleraikan dendam demi cinta? Atau haruskah dia melupakan cinta untuk menuntut kembali apa yang telah dirampas darinya?

 

Template by Blogger Candy