Thursday, October 30, 2008

Kereta Oh Kereta...

Hari ni rasa shock sekejap kat sekolah bila abah call dari balai polis kata kereta yang Aiza drive nak ke UMT pagi tadi menemui kemalangan. Firstly yang terlintas kat kepala aku ialah camne budak tu? Okey ke tak okey. Sampai aku pun takde mood nak buat extra class tengahari tadi. Nasib la abah kata Aiza okey. Yang tak okey kereta wira tu. Habis remuk bahagian depan.

Kereta ni banyak betui history yang membabitkan kemalangan. Bermula dari kemalangan teruk yang dialami semasa adik aku Amrul bawak kereta ni dari Kuala Lumpur nak balik ke Terengganu. On the way ketika sampai di kawasan Bentong, kereta ni langgar divider. Kalau tengok dari segi rupa kereta tu dulu, mmg takde siapa percaya pemandunya boleh selamat. Tapi ketika itu adik aku yang bawa dua kawan dia orait je. Langsung takde cedera ke calar-calar ke. Kuasa Allah semua. Lepas tu ada la beberapa accident ringan yang selalu berlaku kat kereta tu sehinggalah yang membawa kepada peristiwa hari ni.
Balik dari sekolah, aku terus capture gambar. Kononnya nak buat kenangan sebelum kereta tu masuk bengkel. Ingatkan nak capture muka adik aku sekali. Tapi tak sampai hati lak..kang tak fasal-fasal dia melalak panjang. Hehehe susah kami dibuatnya. Apapun kalau dah nak malang memang kita tak leh jangka....nampaknya susahlah Aiza nak bergerak ke UMT lepas ni. Terpaksalah kami kongsi kereta lepas ni. Mujurlah cuti sekolah pun dah tak lama.

No comments:

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com