UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com

Wednesday, November 9, 2011

Sakit Itu Anugerah Bukan Hukuman..

Aku sendiri tidak tahu dan malas mahu mengira berapa kali aku jatuh sakit tahun lepas, tahun ini dan mungkin pada masa-masa akan datang. Tapi aku selalu jatuh sakit. Batuk, demam, selsema dan macam-macam lagi. Seolah-olah aku mesti melaluinya berpuluh-puluh kali dalam setahun untuk menempuhi tahun seterusnya.

Kondisi aku memang merosot mungkin kerana faktor usia barangkali. Kalau berbicara tentang sakit atau bertemu dengan seseorang yang kononnya arif fasal sakit, aku akan bertemu dengan seseorang yang bercakap fasal isu terkena buatan orang, terkena sihir dan sebagainya. Ya memang tak dinafikan dalam hidup manusia, kita sentiasa terdedah dengan  penyakit..dan kebanyakannya penyakit itu datangnya dari unsur-unsur jin san syaitan. Tapi sungguh aku bosan dihadapkan dengan benda yang sama begini. Entah mengapa aku lebih suka percaya bahawa ALLAH memberi sakit ini pada aku sebab dia masih mengasihi aku yang banyak berdosa padanya. Kerana sakit itu adalah cara Allah menghapuskan dosa-dosa kecil kita padaNYA. Lalu mengapa sakit itu dirintih sedangkan ia adalah anugerah sebenarnya dan bukannya hukuman. Kan?

1 comments:

Keluduk said...

tertarik amat dengan ayat ". Lalu mengapa sakit itu dirintih sedangkan ia adalah anugerah sebenarnya dan bukannya hukuman"
wooo.. power punya ayat. Teruja dan terpegun!!! Memang itu selayaknya kita tafsirkan bila kita dianugerahi dengan musibah.

Jarang-jarang orang yang macam cg.!!!

 

Template by Blogger Candy