UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com

Wednesday, April 18, 2012

PESTA BUKU ANTARABANGSA 2012

Alhamdulillah tahun ini masih berpeluang dijemput ke Pesta Buku Antarabangsa Bertempat di PWTC untuk tahun 2012. Mungkin kalau bukan kerana novel baru aku VENOM SURIA, aku tak ada peluang nak ke sana. Kehadiran aku bakal ditemani dengan dua orang adik yang sudah lama nak melihat-lihat perjalanan pesta buku yang dianggap terbesar di Malaysia. Jadi di bawah ialah senarai tugas atau acara signing yang aku akan hadiri bertempat di PWTC pada 28hb April ini di dewan 3 kalau tak salah yang menempatkan keseluruhan booth Grup Buku Karangkraf. Bagi yang beramah mesra, dijemput untuk hadir dan menemui kami semua pada masa yang seperti yang tertera di bawah. Insya Allah..

28 APRIL 2012 (SABTU) 
Sesi pagi: 10.00 - 1.00 tengahari
DYZA AINUN
MAZNI AZNITA aka ANITA ARUSZI


Sesi petang: SITI NUR DHUHA
INDAH HAIRANI

29 APRIL 2012 (AHAD)
Sesi pagi:
ZARA AMANI
LIZA NUR

Sesi petang:
LEVIS DEVISYA
FATINILAM SARI

1 MEI 2012 (SELASA)
Sesi pagi :
RABIHAH NUR RIDHUAN
KAMSIAH ABU

Sesi petang:
RAMLAH RASHID
EINA AFRINA

5 MEI 2012 (SABTU)
Sesi pagi:
AISHAH ABU HASSAN
SYIKIN ZAINAL

Sesi petang:
PITTERIAH ABDULLAH
AIRA ALIFF

6 MEI 2012 (AHAD)
Sesi pagi:
HASRUDI JAWAWI
ZAIFUZAMAN AHMAD

Sesi petang:
ZULFATI HANIS
NOOR FADZILLAH OMAR

Tuesday, April 17, 2012

Venom Suria 2012

Jeng-jeng..selepas menunggu dalam penantian, maka keluar juga baby ini tahun ini. Sebenarnya aku memang rasa berbaloi sangat dan puas hati dapat terbitkan buku ini. Bayangkan 4 tahun menulis then berhenti, lepas tu menulis lagi. Menulis kisah cinta memang senang, menulis kisah thriller cinta juga lebih senang walau adakalanya sukar. Tapi Venom Suria benar-benar mencabar kesabaran, membuatkan airmata aku menitis kerana hampir putus asa dan membuatkan aku buat research lebih banyak dari novel-novel lain. Dan bila ia diversicetakkan, hanya Allah sahaja yang tahu betapa aku lega. Aku happy dan yang seterusnya terserahlah kepada pembaca untuk menilai.

Sejujurnya aku tak mengharapkan Venom Suria untuk menempa kejayaan Sayangku Casper yang kini hampir mencecah ulangcetak 7 kali dalam tempoh 8 bulan di pasaran. Ini kerana aku tahu Venom Suria bukan kisah cinta ringan-ringan yang digemari remaja, bukan juga kisah kahwin paksa yang 'hot' sepanjang masa. Tapi ia sebuah kisah yang istimewa di hati aku. Kisah tiga watak yang saling berkaitan dengan masa silam.Gabungan thriller+misteri+mistik dan cinta menjadi elemen utama di dalam Venom Suria. Aku tahu ramai yang mengharapkan aku menulis sebuah kisah cinta yang sama seperti dulu, malah pihak penerbit sendiri menasihati agar aku tak mengubah genre tulisan aku kerana dikhuatiri peminat lari barangkali..haha..tapi sebenarnya aku tak berkecil hati dengan permintaan itu, malah merasa seperti ada yang sayang pada aku kerana memberi pendapat begitu..haha tapi u know me..hehe aku dah declare nak jadi penulis serba boleh. Tagline aku : Aku Boleh Menulis Apa Sahaja Genre...what do you think? hehe..

so inilah Venom Suria yang akan menjadi pembuka tirai tahun 2012

SINOPSIS

Suria seorang wartawan yang periang dan berdedikasi. Dibesarkan oleh ayah tanpa ibu di sisi menjadikan dia berani dan sentiasa yakin dengan dirinya. Sebuah kes luarbiasa yang berlaku di ibukota membuatkan dia obses mahu merungkai misteri di sebalik kes tersebut. Namun semua ini menemukan dia dengan dua lelaki berbeza watak dan takdir.

            Izwan, seorang anggota polis yang bersifat panas baran dan tegas. Kecewa dengan kematian isterinya membuatkan dia lelaki yang penuh dengan prasangka dan dendam yang membuak-buak. Namun pertemuannya dengan Suria, membuatkan lagaknya terkalahkan. Dia hilang suara setiap kali bertingkah kata dengan gadis yang sentiasa mahu menang itu.
Nazrul Aliff seorang yang sentiasa tenang, tetapi murah dengan senyuman. Tetapi tidak ada sesiapa yang menyangka hidupnya lebih rumit dari rupanya. Hidup sebagai lelaki terpilih menjadikan dia derita dalam diam. Lagi-lagi tugas yang harus dipikul memaksa dia menjadi pembunuh. Tapi mampukah dia? Lagi-lagi yang harus dibunuh kini sudah melekat di hati memarakkan cinta yang kian dalam.

Ketiga-tiganya bertemu, hanya untuk membuka sebuah lembaran kisah zaman berzaman. Kisah sumpahan dua keluarga tetapi berlainan rentak. Kisah ini harus diakhiri sebelum membuka kisah baru. Tapi apakah cinta mampu mengalahkan kejahatan? Atau jiwa akan luluh ditelan kegelapan?
 

Template by Blogger Candy