Monday, March 30, 2009

PESTA BUKU TERENGGANU 2009

Semalam last day Pesta Buku Terengganu...rancang nak pergi tapi last-last aku tidur pulak malam tu. Frust jugak tapi tak apalah..lagipun awal-awal lagi aku dah beli beberapa buah bahan bacaan pada hari pertama kat situ. Semestinya novel la yang entah bila la aku akan mengkhatamnya. Tapi biasanya novel-novel ni aku ambil baca kalau ada cuti panjang ataupun kalau aku kena bertugas di luar lingkungan sekolah. Maksudnya kalau aku kena jaga my student di kem-kem dan yang sewaktu dengannya. Lagipun masa ni la kita tak payah fikir fasal kerja-kerja sekolah kan..dan masa itulah yang seronok membaca.

Mulanya nak beli Mikhail, tapi entah macamana ntah aku cancel dan beli buku Rose Harissa (Mulanya Satu Cinta), Gelora Asmara (Haryani Kamilan), Cinta Kau dan Aku (Siti Rosmizah) dan sebuah himpunan cerpen-cerpen terbaik majalah Remaja (yang ni adik aku yang sibuk gesa aku membelinya maklumlah aku kan tukang bayar). Balik rumah baru frust sebab tak beli Mikhail...hehehe...padan muka aku!
Sepanjang pemerhatian aku kat situ, aku cuma nampak gerai-gerai Alaf 21 dan Buku Prima je. Itupun sebab diaorang maybe ada link dengan satu kedai buku kat terengganu iaitu Kedai Buku Banggol yang dah lama establish kat situ. Lain dari tu aku jumpa gerai Pekan Ilmu..ada banyak buku-buku Zehann Ur Rakhee bagi yang meminati hasil penulisannya. Tapi bila aku tanya MichaelAngelo Code tu tak keluar lagi. Frustnyerr..aku memang suka cerita yang ada unsur-unsur misteri sikit. Juga of course ada gerai Creative dan PTS macam biasa. Tapi pihak publisher lain seperti Kaki Novel, NB Kara, Jemari Seni dan yang lain-lain memang tak wujud langsung di Terengganu. Bayangkan kalau aku tanya kenal tak penerbit-penerbit ni, rata-rata akan menggelengkan kepala jawab tak kenal. Syarikat apa tu? Buku apa yang keluar dengan syarikat tu? Bayangkan dalam tempoh lima bulan buku aku dengan Kaki Novel terbit, belum sekali pun aku jumpa kat kedai buku kat sini. Heheheh..ironis kan!

Lepas tu sempat pula aku singgah makan-makan di Giant dengan adik aku. Singgah kedai CD dan belek-belek CD..tapi terjumpa la akhirnya DVD Anime yang aku begitu gila-gilakan ni. Tattaraaa...Vampire Knight Volume 1 and 2. Terbang juga duit aku sebanyak RM29.90. Tapi hati aku lagi terbang sebab berjaya menyudahkan final episode untuk VN yang cukup menyentuh kalbu, memberi ending yang membahagiakan dan memberi kepuasan total. Sempat juga aku nangis dua tiga round sebelum cerita ni nak habis. Adik aku kata tengok kartun pun nangis? Hehehe..jawab aku..ni bukan kartun daa..ni anime. Sama ke? Hehehe..lantaklah...tapi kelakarnya masa nak beli anime ni, adik aku yang 15 tahun tu tolong carikan, tolong bayarkan dan tolong bawakan. Apasal? Hehehe...jatuhlah standard aku seorang guru sains yang dah cukup umur ni nak ngaku yang aku sangat-sangat menyukai anime. Even tengok Edward Al Chemist tu pun aku leh nangis. Tapi ramai student aku tahu aku ni gila anime coz aku selalu berborak fasal anime dengan depa. Kadangkala yang diaorang tak tahu pun aku tahu. Dan kekadang aku yang bagikan link-link untuk tonton anime kat diaorang. Dan kekadang diaorang pun pinjam CD2 anime aku. Hahaha..mampus aku kalau mak bapak diaorang tahu..

Tapi apa nak buat kan. Anime ni macam buku dan movie juga. Tidak ada garisan umur yang memisahkan sesuatu minat dalam diri seorang. Takkan semata-mata sebab aku ni cikgu sains jadi aku nak kena baca buku ilmiah dan tengok cerita sains fiksyen je.. tak logik pulak gitu..kan? Kannn?

No comments:

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com