UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN

UNTUK MEMESAN SILA HUBUNGI EMAIL DI BAWAH UNTUK TEMPAHAN
Email : arr_nita@yahoo.com

Sunday, November 23, 2008

Back to Routine


Dah empat malam berturut-turut aku tak boleh tidur. Editing HR baru sahaja selesai tapi mata aku dah terbiasa dengan perubahan waktu 'vampire' aku ni. Istilah ayah aku ialah 'burung hantu'. Ada ke aku ni dikatakan burung hantu sebab tak tidur malam. Hahaha suka hati dia aje...tapi inilah rutin harian aku beberapa tahun yang lalu sewaktu aku disahkan mengidap insomnia yang menjadikannya salah satu sebab aku menjadi seorang penulis. Selalu juga aku kena tegur dek saudara mara yang kata susahnya nak jumpa aku waktu siang. Heheheh..abis yang ko datang waktu siang tu apahal. Cuba kau mai lawat aku waktu tengah malam, sure ada punya...


Tapi tak bagus ke kalau ada seorang ahli keluarga anda yang mengalami masalah tidur macam aku ni? Sewaktu family aku berada di Kuantan Pahang, ayah aku sewakan rumah kami ni pada pelbagai jenis family. Kali terakhir kalau tak salah keluarga polis berpangkat agak besar jugalah dalam pasukan polis. Dan sejak beberapa tahun yang lalu, kawasan rumah aku ni dikatakan satu kawasan yang agak 'keras' jugalah. But jangan kecewa, bukan 'keras' yang itu tapi keras kerana dikatakan kawasan taman perumahan aku ni selalu jadi sasaran pecah rumah. Dan anehnya sewaktu keluarga polis itu menetap di rumah aku yang sekarang ni, rumah ni dah kena pecah banyak kali. Pelik juga bila dengar rumah polis kena pecah. Await depa ni tidur tak kunci rumah ke? Macam nak ketawa pun ada juga. Kalau setahun dua kali kena pecah takdelah kami nak mengata. Ini sebulan sampai dua tiga kali. Rasa macam nak salute aje pencuri profesional ni yang berani pecah masuk rumah ASP polis.


Sebab tu bila family aku pindah masuk rumah kami, ramai yang mengingatkan tentang sejarah rumah ini. Tapi alhamdulillah setelah beberapa tahun kami masuk, belum pernah sekalipun rumah kami jadi sasaran. Mungkin kerana berkat ayat-ayat kursi yang kami kerap baca sebelum tidur agaknya. Ataupun kerana si pencuri itu tidak ada keberanian untuk pecah masuk kerana takut terserempak dengan aku yang tak pernah tidur malam agaknya. At least itulah yang menjadi usikan family aku suatu ketika dahulu. Bayangkan pukul 3 atau 4 pagi sewaktu orang lena, aku pula ke hulu ke hilir buat macam-macam kerja. Kadang-kadang memasak pada waktu-waktu begini. Kadang-kadang bercakap sorang diri. Ketawa pun sorang diri (bukan sbb sinting, tapi ketawa sebab tengah tengok comedy movie time tu). Siapa yang cuba nak pecah masuk pun kena fikir dua tiga kali. Ayah aku patut bagi upah sebab secara tak langsung aku dah guard rumah kami ni. Rasanya aku patut minta upah tu..hehehe!


Rasanya setahun yang lepas aku dah boleh tidur semula macam orang normal. Tapi sejak dua bulan yang lepas, masa tidur aku dah kucar kacir. Kadang-kadang penat aku datang tiba-tiba. Pernah aku tertidur kat sekolah sehingga pukul 5 petang. Peliknya aku tak tahu bila aku mula tidur. Kejadian ni dah berlaku beberapa kali juga. Sehinggalah beberapa hari yang lepas aku menonton sebuah movie di KBS bertajuk 'Loveholic'. Isi cerita itu berkenaan seorang guru yang mengidap satu penyakit yang dipanggil Narcolepsy kalau tak salah aku. Cerita itu buat aku terfikir, apakah aku juga salah seorang pengidap Narcolepsy?? Harap-harap tidak!

Thursday, November 13, 2008

Hooray!! Dah Cuti Sekolah Rupernya....


Excitednyer dia.....begitulah teguran salah seorang guru bila nampak aku kelam kelibut (betul ke istilah ni?) menyiapkan macam-macam benda kat sekolah. Tapi aku always kelam kabut kalau di sekolah. Sebab my prinsip : SEKOLAH ADALAH SEKOLAH. RUMAH ADALAH RUMAH. Kedua-duanya sangat berbeza. Kerja sekolah jangan bawa balik di rumah, sebab kerja-kerja itu adalah beban sekolah yang sebolehnya aku haramkan dibawa masuk ke dalam sebuah rumah. Pulun sahaja habis-habis kat sekolah. Kekadang sebab tu kalau aku sibuk sangat, aku balik rumah pukul 5.30 petang atau pukul 6. Sama masa dengan sidang petang balik.


Dan cikgu itu pun tak tahu betapa seronoknya aku bila cuti dah mula...Ada banyak sebab kenapa aku gembira sebenarnya. Dalam kepala aku dah tersurat dan tersirat pelbagai projek yang aku nak lakukan sepanjang cuti. Heheheh apa lagi kalau bukan projek menulis aku yang terbengkalai kerana concentration aku pada SPM.


Ini projek cuti sekolah aku yang tengah mendidih dalam kepala aku ni : (update 23 nov sebb byk list yg nak kena cancel)


1) Rehat sepenuhnya
(tht impossible!!)

2) Edit new version untuk HR
(done)
3) Edit PBM
(baru nak mula)

4) Sambung menulis cerita MKC dan SV
(dah buat sikit-sikit)

5) Baca novel yg tak habis baca
(baru dua biji..nak smbung semula hijab sang pencipta)

5) tengok semua VCD-VCD yang aku beli punyalah banyak kat KL tempohari
(baru sempat tengok QOTG)

6) Jalan-jalan kat Kuala Lumpur/ Langkawi.
(cam kena cancel je sebab hujan- new plan on coming December)

7) Shopping baju
(heheheh faham-faham jerlah. Kerjaya cikgu ni macam ni ler.. kena ada banyak baju
tapi blm mula lagi..hehehe)

8) Pergi memancing kat Tasik Kenyir and tengok tapak gajah kat sana.
(cam tak berkenan je aku nak ikut klu tengok time2 hujan ni)
9) Semak PEKA Bio/Sains
(tunggu greenlight dr kak paridah untuk semak sama2)

Jamuan Perdana Akhir Tahun 2008

Persembahan nasyid yang menghiburkan. Lain-lain gambar persembahan tak sempat nak snap sebab masa tu aku tengah makan-makan.
Kak Zana, Kak Rahimah n Kak Ani. Nasi Beriyani hari tu memang umph. Inilah orang kuat yang memberi makan kami-kami ni semua. Hahaha

Khemah guru tempat guru-guru santai sambil menonton persembahan dan makan-makan. Kalau tak salah ada sebanyak enam khemah besar didirikan hari itu.
we all cikgu-cikgu bergambar dengan Aiman, Finalis Akademi Nasyid 2008.Teka tempat bergambar tu kat mana? Syyy...jgn beritahu sesiapa. Hehehhe bilik pengetua tu. (time tu pengetua tak ada kat sekolah)

Kak Nora n cikgu Azman. Sepadan tak? Tapi jangan salah faham..keduanya sudah berpunya....heheheh tu ler siapa suruh pakai baju matching..tak fasal-fasal di zoom in oleh my camera..

Hidangan untuk tetamu-tetamu VIP yang dijemput
me n kak rozaidah bersama anak-anak murid kesayangkan kami
5 Dinamik dalam kenangan...

Bestnyer..Gitulah reaksi aku bila pada penghujung minggu lalu, my school buat acara jamuan akhir tahun yang paling grand. Grand menurut pendapat akulah, orang lain tak tahulah. Jamuan ni bersempena juga dengan Jamuan Raya AidilFitri (wlupun dah lepas lebih sebulan) serta Jamuan Perpisahan Akhir Tahun untuk semua pelajar + guru-guru. Makanan of course makanan raya cuma kali ni campur gak ngan nasi beriyani serta kuih muih yang lain. Ada rendang, ketupat, lemang dan yang lain-lain. Best jugaklah aku menyentap walaupun tengah sakit gigi. Lagi kelakar, keesokannya aku mc sebab sakit gigi. Hehehe macam budak-budak je sakit gigi. But itu satu sebab kenapa aku dah lama tak update blog. Hehehe...tapi sekarang ni dah ok sikit... coz aku dah pi jumpa dentist. Cabut lagi senang dari menahan seksa ini selama beberapa malam.

Yang bestnya pada jamuan tu, ada persembahan nyanyian karaoke dari pelajar-pelajar aku. Tak sangka, kebanyakan pelajar aku ni ada tokoh masuk AF tahun depan. Semuanya berbakat dan pandai menyanyi. Tak kurang juga persembahan dari cikgu Alias yang best sangat menyanyikan lagu Aris Ariwatan dan Broey Marantika. Serta persembahan Cikgu Syamsul yang mendapat tepukan gemuruh dengan lagu My Heart bergandingan dengan seorang student dia.

Kak Rasmah juga tak lupa bawak anak teruna dia turun padang. Siapa lagi kalau bukan Aiman, salah seorang finalis Akademi Nasyid yang kini gah bergelar seorang penyanyi. Kesian juga tengok budak ni kena kerumun dek budak-budak perempuan yang nak bergambar. Yang kelakar, cikgu-cikgu dia ni pun sibuk sama nak bergambar dengan Aiman.
Habis sahaja acara kira-kira pukul 12 tengahari, aku dengan pelajar-pelajar aku pula ambil turn bergambar. Tapi sedihnyerr coz kak Paridah ngan Kak Zaidah tak dapat sama-sama meraikan Jamuan Akhir Tahun kali ini kerana kena pergi seminar.
 

Template by Blogger Candy